07 August 2007

Bondön-Bastaholmen 41km


"As good as it gets". Det känns som att varje gång man vill framhäva någonting ordentligt, krävs det ett engelskt B-uttryck. Så det drar jag till med idag!

Skön morgon,.skön paddling och skön avslutning på dagen. Jag är, som Henke Larsson säger i den där reklamen, -"helnöjd".

Paddlingen här i den norrlänska skärgården är mäktig! Man känner sig liten och oerhört lyckligt lottad med tanke på det fina vädret!

Jag känner mig enormt peppad nu, men har lovat Peter att lägga band på mig. Han har fått ont i ena axeln, och det är viktigt att inte stressa på slutet.

Slutet på dagen var den absoluta höjdpunkten. Vi landade på Pers tomt. Per är en bryggeri ägare från Luleå trakten (Nyckelbryggerier) och bor större delen av sommaren på Bastaholmen.

Vi blev bjudna på löjromsknäckemacka (jag åt 4st, antagligen de dyraste knäckemackorna jag ätit) , och därefter grillad lax. Mmmums! Det stod ganska snart klart att Per känner halva norrbotten och han gjorde verkligen allt för att ge oss tips och råd för resan framöver! En hyvens kille. Per figurerar tillsammans med Peter på dagens bild, iförd bryggeriets tröjja, lite smygreklam får man bjuda på!

2 comments:

Anonymous said...

Hej Jon! checkade kartan idag, du är ju snart framme!! :D börjar det kännas vemodigt?? njut av lugnet o tystnaden nu, för det blir det inte mycket av sen när jag kommer hem kan jag tänka mig. jag o Rasmus vill jättegärna se bilder sen, som du tagit från hbg o framåt. läste i tidningen idag att två danskars kajaker hade åkt igenom en dammlucka, ganska klantigt om jag får säga det själv. hoppas det inte är alltför varmt o paddla nu, det måste ju ändå svalka lite vid havet. ha det najs! kramar

Anonymous said...

Jon och Peter
Vad skall vi göra nu när vi inte har era bloggar att läsa på kvällen? Vilket äventyr ni haft. Vi är storligen imponerade. Lycka Till i fortsättningen.

Familjen Nygren, Långharen, södra Norrland