03 August 2007

Sikeåhamn-Klintsjölänningen 7km


Mornar kan vara bra vackra, och just nu ångrar jag att jag inte tog bloggbilden imorse istället. Eller att ni alla kan vara med när man sjösätter, precis efter det att solen har gått upp över trädtopparna och speglar sig i vattnet....oj det är lätt att bli poetisk, och min lärare sa alltid att man inte ska ordbajsa, utan hålla sig till handlingen.
Så här kommer den.

Det fina vädret höll i ca 1 timme, sen kom vinden. Och i kombination med den gammla sjön från igår, blev det hela intressant. Så intressant att vi fick avbryta efter 7km.

Men det kunde väl kvitta för vi hittade en fin liten strand. Och här har vi fördrivit tiden med bla. ren spaning. Alltså att leta efter ren. Vi såg nämligen 2st när vi landade kajakerna i morse.

Nu ligger jag och torkar blöta kartor på min mage. Alla sätt är bra utom de dåliga. Jag är däremot rätt säker på att detta hör till de mindre effektiva...

1 comment:

Anonymous said...

Hej Jon, du måste snart närma dig mål, hur känns det?
Steen är med Ronny som lag på em i littauen, men de har otur med vädert. Än så länge 1 tävlingsdag av 8.
Idag har sommaren kommit till skåne och det sägs att den ska stanna till mitten av nästa vecka, vi kan väl hoppas på att det stämmer.
Kämpa på
Susanne