15 August 2007

Vad händer nu?

Vardagsanpassning, det är vad jag har sysslat med de senaste dagarna. Visst saknade jag bekvämligheter men ett så mycket mer bekymmerlöst liv än långfärdspaddlare, kan man nog inte leva. Hur som hellst är det skönt med ombyten och det är väldigt skönt att träffa alla här hemma igen.

Jag vill (igen) tacka för alla possitiva kommentarer, det är inte utan att jag fällt en och annan tår, när jag läst vad ni skriver. Tack tack tack

Vad händer nudå?
Jo, efter all materialvård och genomgång av karter är expedition Tuva och jag avslutat. Det känns lite märkligt, antagligen pågrund av att det gick så fort på slutet.

Men efter ett avslutat äventyr kommer ett annat. Den 2:a September bär det av till Norge i 3 veckor och vem vet vad den resan bjuder på (Glaciär, grottor och toppbestigningar är givna inslag). Fram tills dess har jag ett hektiskt träningsprogram för att få ordning på mina ben och konditionen. Paddlingen har gjort att mina benmuskler, mer eller mindre förtvinat.

Ett annat projekt är att lägga upp lite bilder från min egen kamera här på bloggen, eller på hemsidan. Jag ska bara fundera ut hur jag vill ha det.

Förövrigt så har motviljan att sätta sig i en kajak, inte infunnit sig. jag hade väntat mig att det skulle ta minst 2 år innan jag hoppar ner i Tuva igen, men om vädret är skapligt i eftermiddag, så ska hon och jag ut på en liten tur i hemmavatten. Det ska bli skönt att paddla utan att ha ett mål.

Om jag har missat något, eller om någon har funderingar kring hela resan, eller frågot kring upplägget, så svarar jag gärna på mail: jon@tuvaochjag .se

15 comments:

Anonymous said...

Hallå Jon! Och grattis i massor till den sköna stunden när handen skulle läggas på nr. 59! Visst var det en skum men underbar känsla?

Vi ses på jurymötet!

Hälsar Ulrika #98.

Rasmus Törnqvist said...

Tjenare Jon! Grattis får jag väl säga. Eller snarare grymt jobbat! Det har varit jäkligt spännande att följa din blogg och dina steg längs med vårt avlånga land. Så spännande att jag titt som tätt knappat in mig med mobilusken för att se om det hänt något.

3 veckor i norge... Antar att det inte blir någe Lund då? I annat fall får vi stämma träff för en bira ngnstans för lite kvalitativ vardagstid =)

Anonymous said...

Tillbaka i verkligheten och tillgång till dator igen, ser att jag missat nästan 5 veckor av dina äventyr! Så skönt att du lyckades!!
Kan bara hålla med Martin som redan grattat från oss alla, tveka inte att landa på stranden igen! Det kommer ju en ny sommar och då kanske det blir lite paddling i Bohuslän......
Lycka till med livet framöver hälsar Kim

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Hej Jon! Vill tacka för en skön kväll igår med sköna människor. Hälsa dina föräldrar att det gjorde inget att jag inte tålde maten, det kunde ju inte dom veta o jag har ju haft gluten i hela mitt liv, så jag kan ju säga att jag är van. O du, även om alla frågar dig vad du ska göra nu, så ta tid på dig o tänk på det ordenligt:) kram Anja o Rasmus

Anonymous said...

Hej Jon!
Where are you? Are you still alive? Haven´t heard from you for a long time. We are at home since Wednesday but miss the boat, so we will return to "Bjarne" tomorrow. We have one week left, but there should be strong winds the next days. Please let us know if you´re alright. Our mobile-number is: 0049-1783379062 or 0049-1757256693. Our e-mail adress is: joerg@diehattis.de
Looking forward to hearing from you!
Stay safe,
Steffi + Jörg

Anonymous said...

Grattis i jon!
Äntligen klar eller?
Jaså, du ska med till norge, med Olympiaskolan då!
Jag är rikigt imponerad av dig, skit bra gjort.
kramar marlene

Anonymous said...

Hejhopp!
Tack för att du guidade oss så bra på galciären;)
Hoppas ni har det bra där uppe denna sista veckan, så kanske vi syns på stan:)
Kram
Louise (olympiaskolan)

Hedvig said...

haha hej du. min mamma tyckte jag skulle gå in och kolla här på din omtalade blog, hon är helt förtjust i dig och dina drömmar, haha. en liten svärmorsdröm är du allt va! hoppas allt är fint uppe i norge och att ni inte saknar oss allt för mycket. vi ses kanske på tågaborgs gator någon gång :)

/hedvig, ugglan/pentan/coolingen med knivskillsen, you name it.

Anonymous said...

Hej, det e johanna här;)
Hoppas allt e bra!
Hoppas du inte saknar min sång allt för mkt... 'cause even when I dream of you , the sweetest dream ..... ;)
Pusshej

Anonymous said...

Hej, läst in mej lite mer på din resa nu, verkar va galet kul att göra nått liknande :D Men när man testar sina gränser så i en sån prestation, blir det inte som något beroende då, att man måste testa nåt ännu galnare, farligare eller häftigare? Något nytt på gång?

jag skulle ju inte få för mej att paddla runt sverige, eftersom jag inte kan paddla. Men något annat stentufft måste man ju göra innan man blir gammal.;) Du måste ha paddlat en del innan du gav dej ut, eller?

Skönt att vara hemma nu? Hur hade ni det förra veckan med räddningsklassen? Små gnällspikar eller dem var lyckliga som vi?:P Tog tag i Åke direkt när vi kom hem och visade hyfsat stort intresse av att följa med nästa år :) Hörde att ni fick mycket snö.
Tack för en riktigt häftig dag på glaciären :D
ha det bra!
// C. Fritzon

Anonymous said...

Heeej Jon! Har läst om dina äventyr i tidningen och nu har jag äntligen fått tid och ro att läsa din blogg! =) Grattis, bra jobbat hörredu! =) Saknar att leka med dej på lagret, men förstår att du har viktigare saker för dej =) Läste om din Norge-resa! Låter sjukt spännande! Funderar själv på att börja klättra lite smått. =) Lycka till i fortsättningen! Kram! //Sophia

Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Anonymous said...

det är helt galet att du gjort detta. big fanclub!
shit jon, men få inte får dig att försvinna ut i vildmarken som den boken du läst..

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.