01 August 2007

Grysskär-Vitnäsudden 38km


Uppstigning 03:30. Mornarna, brukar vara lugnare, men idag var ett såntdär undantagsfall.
Vinden var byig och ganska kraftig från väst-nordväst. En riktning som iochförsig var skonsam för passagen av Teftefjärden.
Paddlingen flöt bra och efter 4 timmar hade vi tillryggalagt ca 20km. Inte illa med tanke på vinden.

Vid 16 tiden friskade vinden i rejält och vi bestämde oss för att gå iland. Idag kom vi till Vitnäsudden. En fin liten hamn och en massa sommarstugor. Ikväll blev vi erbjudna bastu. Jag känner mig sugen!

Jo förresten. Jag fick haveri på ryggstödet imorse, när vi korsade Täftefjärden. Jag har blivit trött på mina provisoriska lösningar. Hoppas att det blir en läxa jag får med mig från resan, att inte hålla på att lösa saker för stunden bara.

Och idag är en stor dag, för att jag lyckades med att kissa i kajaken för första gången! Då kissade jag inte i kajaken, utan i en flaska.

Det känns skönt att vara påväg igen.

5 comments:

Anonymous said...

Najs jag har okså kissat i flaska när jag åkte bil:) kram Isac

Anonymous said...

Oj! Ett stort grattis ifrån mig. Vilken framgång att lyckas med en sådan kiss-bedrift!
Detta måste firas på något sätt. Jag tror jag tar en extra kopp kaffe :)

Anonymous said...

hej de är isac:)jag hopas att det
går bra dem sista milen
min mamma och min pappa helsar:)

Anonymous said...

hej jon de är isac:)

Anonymous said...

hej jon ed är isac jag hopas att det går bra dem sista milen min mamma och min pappa helsar nesta gong vi ses hopas jag att vi okså ska ha jete rolikt.:)