31 July 2007

Inblåst Grysskär 0km


Idag har vi haft en inblåst dag som en inblåst dag ska vara. För en inblåst dag ska inte bara vila upp en paddlares kropp, den skall även motivera till vidare färd och nya äventyr. För att det sista ska fungera krävs det nog att man inte gör det allt för bekvämt för sig, så att en färd vidare känns som en belöning.

Denna reflektion har jag kommit fram till idag.

Jag har på inget sett haft det dåligt här på Grysskär, tvärt om. Men med dagens nyvunna insikt är jag mer än laddad för morgondagens paddling!

Idag har det mest regnat helatiden. 35mm ska ha fallit och starka vindar från norr gjorde paddlingen omöjlig.

På kvällen blev vi inbjudna till Roland och Karin på middag. Det bjods på älg och potatis. Det var otroligt gott!

Nu är vi laddade!!

1 comment:

Anonymous said...

Hej Jon!! Du verkar ha det bra du! ater alg och grejer! Men jag har nog det lite battre:D en sak e klart, jag SKA tillbaka till hit!!
allt e sa underbart!! ska in och utforska "Cambridgecity" imorron:D sen e de London pa mandag och tisdag som galler..:) Ha de! lycka till med paddlandet!! inte langt kvar nu ju! Kram Elin