04 July 2007

Yxlan 0km


Ingen paddling idag. Jag vaknade 06 och kunde konstatera att det blåste kraftigt. Nattens vädersystem var antagligen försenat och jag räknate med att vinden skulle mojna och la mig igen för att somna om. Vaknade igen vid 12 och konstaterade att vädret hade lugnat ner sig. Men jag lurade länge på att sova lite till. Lite för länge, för när jag var färdig med mitt funderande var klockan förmycket för att dra vidare. En vilodag sitter aldrig fel.

Jag spenderade dagen i tältet och ägnade mig åt bla. avancerad fästingjakt och andra akrobatiska övningar. Tiden gick förvånansvärt fort. Jag han också med 4 besök till öns gatukök/affär. Personalen där undrade nog vad en illaluktande, förvirrad och väderbiten skåning höll på med. Svenska mästerskapen i tidsfördriv är svaret.

Om jag inte minns fel, så är det vansbro simmet i helgen. Helikopter Lasse ska simma och jag vill passa på att önska lycka till och kör hårt!

En såndär barnslig vimpel hade inte alls varit dum, för att synas bättre. Jag får tänka på det till nästa gång.

Jag är nu MYCKET utvilad och ser fram emot morgondagen. Kanske blir frukosten mest spännande. Jag har filmjölk som förhoppningsvis inte hinner bli dålig. Magsjuk är inte att föredra i en kajak.

1 comment:

Anonymous said...

Vi får hoppas att du får låna en dusch snart, nåt företag som tillverkar deo kanske kan sponsra dig till nästa gång? =P här hemma finns det inte så mycket att göra heller precis, för det bara regnar o regnar. idag ska jag jobba lite ideelt på ett läger med barn från ukraina, rasmus bara jobbar ändå ju så nåt får jag fördriva tiden med på dagarna. jag o rasmus har vunnit 4 kg plopp, av självaste Loket så jag hade gärna paddlat sverige runt för man känner sig som ett fetto nu när man sitter o vräker i sig choklad. paddla lugnt o ha det bra! kramar