03 July 2007

SöderMöja-Yxlan 33km


Vaknade tidigt och smög ut ur Grybergs sommarhus. Det hade redan börjat blåsa och prognosen sa runt 9m/s ostlig under dagen. Jag valde att gå i farleden norrut, dels för att det är lättare att hitta och dels för att den vägen låg relativt skyddad.

Förövrigt flöt paddlingen på idag. Det syns på havet att semestern har börjat. Miljoners miljoner båtar bildar långa pärlband. Det är tufft med alla olika modeller.

Man måste tänka sig för både en och två gånger innan man gör något på sjön. Man syns väldigt dåligt... Dagens funderare.

På bilden ser man var jag gjorde mitt lunch stopp.

2 comments:

Anonymous said...

En pinne med flagga (en som sån barn har på sina cyklar) vore nog inte fel, för synligheten menar jag. En liten vågdal och du syns ju faktiskt inte.....Mycket båtar ett tag framöver nu! Man får hoppas dom är uppmärksamma, det räcker ju inte med att du är det.
Paddla lugnt hälsar Kim

Lasse said...

Bra kämpat, att navigera i Stockholmsskärgård är inte det lättaste..fast jag brukar göra det från luften. Har inte haft möjlighet att följa dig på ett par dagar men ser att du närmar dig Norrlandskusten med bra fart! Ha det gott! // Lasse