23 July 2007

Barsta hamn- Trysundaön 39km


Sega i starten idag igen, jag tror att det är det vackra vädret som gör att man vill njuta lite extra på land också. Sen tar det lite extra tid när man ligger i hamnar.

Vädret var somsagt strålande, precis lika fint som igårkväll. Vi kom iväg vid 0830. Vinden var svagt emot oss, men det kändes som att det kvittar. Omgivningarna här är så vackra. Dagens paddling tog oss vidare till Ulvön, där vi fikade på dess sydspets. Det sköna vädret fortsatte, och när klockan slagit kväll och det var tid att hitta tältplats, hade vi nått Trysundaö. Bilden är tagen från dagens tältplats, den talar för sigsjälv.

Det får räcka med formalia för idag.

Nu ligger jag i tältet och filurar. Jag tror att jag delar min tältplats med en myrstack. Än sålänge har jag en skyddande barriär av myggnät mellan mig och mina grannar. Hoppas att vi förblir just grannar, och att jag slipper inneboend inatt.

Godnatt!

2 comments:

Anonymous said...

Har inte haft möjlighet att läsa sen 12e, jösses vad det har rört på sig!! Har haft en rolig stund att läsa igenom allt sen sist, och se en Sverigekarta till! fast först tyckte jag det såg ut som nån stog med ett får i famnen.....Så där på kartan ser det ju nästan ut som ni är framme :-)Men ni paddlar ju mot sommaren, för här lyser den ju oftast med sin frånvaro, men Norrland ser ju fortfarande ut att ha det gott. Hoppas det håller i sig tills ni går i land. Martin är här med sitt bärbara modem så därför kunde jag uppdatera mig, hoppas jag får fler chanser innan målgång o semestern är slut! Må gott, Kim

Anonymous said...

följer dig fortfarande med spänning varje dag kul att ni har bra väder. Sitter här med en febersjuk liten Maja i knät. Ha det. Kram Anna