24 July 2007

Trysundaön-Klubben 28km


När jag blir stor ska jag sysselsätta mig med saker som inte är beroende av rätt vindar...

Starten blev försenad även idag. 08:30 kom vi iväg. Funderade lite över gårdagen och vilken tur vi haft med vädret, siktmässigt, vid passagen av höga kusten.

Vi lämnade alltså allt detdär bakom oss, och tog sikte på Skagsudde. Skagsudde är lite speciellt, eftersom gränsen mellan 2 prognosområde går just här. Lite utav en milstolpe. Nu är det bara 2 prognosområden kvar nämligen. Man börjar räkna på de mest banala saker, bara för att få känslan att det går frammåt, lite som på julen när man var liten.

Iallafal, på Skavsudde tog vi lunch. Och en glass, skall nämnas. Jag blev även tvungen att reparera mitt roder som strular igen. Allt var lätt fixat och vi var snart påväg igen.

Vinden var nu inte det största problemet. Vågorna som studsar mot branta klippor, blir ryckiga, och ryckigt blev det för oss, så ryckigt att Peter drog fram pontoner för att underlätta paddlingen. Men vi nöjde oss strax därefter och gick iland på Klubben.
Vid middag kom 3 nyfikna grabbar ner och hälsade på.

Ja just det! Jag har frisserat mustachen med peters tånagelsax!

4 comments:

Anonymous said...

tjena grabben

Allt verkar ju bra med dig.....en annan lider med att vara på torra land. Fast just nu så passerar jag saltholmen i gbgs skärgård med en nästan tom båt har inte haft något och göra på 2 timmar. Vill paddla lite men det får vänta till lördag om det är fint väder. Mvh Martin

Anonymous said...

Lycka till med din paddling runt Sverige!
Vi har följt Dig sedan vi pratades vid på Ugglarps strand.
Vi har varit på vår livs utmaning genom att bestiga Kebnekaises sydtopp. Det var fantastiskt !
Hälsningar från ett regnigt Ugglarp på västkusten mellan Falkenberg och Halmstad.
Gun och Torgny

Anonymous said...

Tjena Jon!
Hur ser resplanen ut??
Är nästa norrbyskär eller?
Och isf var är då nästa??
Du kan väl höra av dig om du var du stannar närmast Ume
Ha det gott
//Mattias

Anonymous said...

Joooon!!!! vet du vad? jag hade uppkörning igår and I made it! så nu ska jag bara ringa till alla dagis o säga att ja, jag har körkort! ville bara säga det:) har du stött på några mördarsniglar? inte? gnäll då inte över myror =P halva sverige dras med sniglarna, det är typ det enda dom skriver om i tidningen. iurk för sniglar! kram kram