05 July 2007

Gåsvik, mitt i Väddökanal 40km


Jag vaknade tidigt gårdagens vilande har gjort mig pigg. Det blåste en del från ost, så starten gick i motvind. Efter en dryg timmes paddling vände jag på huvudet och fick syn på Peter. Han hade sovit hos en bekant och varit lite sen i starten. Annars hade han legat före, hur som hellst ett trevligt återseende. Det paddlades på vidare in mot väddö kanal och innan man visste ordet av, var klockan kväll och tid att hitta tältplats. Tiden går snabbt när man har roligt.

Förövrigt har det varit översvämning i apoteket idag. Jag har fått vatten i min medecin necesär (så stavas det nog inte) och har fått pula lite med det nu på kvällen.


1 comment:

Anonymous said...

nej, det har du rätt i . så stavas det inte! o andra sidan vet jag inte den rätta stavningen heller =P här i skåne råder det fullt kaos, i princip så är alla vägar avstängda runt malmö o helsingborg, fullständigt kaos alltså av alla dessa översvämmningar. ha en trevlig kväll, vi hörs nog i helgen:) kramar