01 July 2007

Muskö-Mörtö


Idag lånar jag en bild ifrån igårkväll. Det drog förbi ett helt kompani med dubbelkajaker antagligen från berga. Det såg häftigt och rutinerat ut.

Det duggade lite i morse så det blev långbrallor på för första gången på en månad. Det var varmt och mysigt att glida genom regnet. Efter en del överfarter i dålig sikt närmade jag mig Ornö där jag tog lunch. Regnet upphörde och solen tittade fram. Ikväll torkade jag kläder. Och som kronan på verket bjöds det på mat, vatten och mobilladdning. Stort tack Eva och Peder

3 comments:

Anonymous said...

Jag tjatade till mig en IKEA resa igår så hela familjen åkte till Sundsvall. Vi passade på att hälsa på kompisar som köpt hus där ocg hade en allmänt trevlig dag. Det blev drygt 50 mil i bilen och vi fick försmak av hur det känns inför den årliga skåne resan som börjar i slutet av denna vecka..... När beräknar du vara här uppe i Umeå trakten?Eller kan vi kanske ses nån annan stans?. Vi följer din paddling och är djupt imponerade över din fokusering. Kram Andrea

Anonymous said...

ser på kartan att nu att oj lixom,du är ju snart framme! ja jösses, nu går det fort tycker jag. hur är stockholmarna? ha en trevlig paddeldag imorn:) kramar

Anonymous said...

Jon Du har så rätt.
Men det var inget kompani utan en liten grupp kustjägarveteraner.
Jag och Nisse Arvidsson också från Ramlösa var de klart äldst, de yngsta vetarerna var 23 år gamla. Vi paddlade en gammal kustjägarklassiker 100 distans inom 48 timmar. Vi klarade 104,5 distans på knappt 37 timmar.
Jag sitter bak i den främre kajaken i det bortre ledet. Vi är på hemväg....
Mvh
Hasse