14 July 2007

Yttrelånghalen-Hällskär ca 35km


Man kan fråga sig vad som hänt med tempot. Jag funderar. Men som vanligt på denna tur leder funderingar sällan fram till något...

Imorse startade vi i tät dimma. GPS:n fick visa vägen. Vi hade även idag ett möte inbokat. Idag var det petes kollega och hans far som vi fick äran att träffa. Vi var lite sena pågrund av dimman och trodde nog att vi missat vår schans, men när vi kom till stålnäset, den avtalade mötesplatsen, stod välkomstkommiten redo. Det bjöds på smörgåsar och kaffe. Precis vad vi behövde! Vi pratade länge och mycke om bla. Turen. Åter igen ett mycket trevligt möte!

Precis som igår kändes dryga 30 km som en lagom etapp. Nu ligger vi på en fin tältplats och ska sova.

Jo förresten för någon dag sedan blev jag av med min sked. Mitt enda matverktyg, jag trodde länge att jag skulle få äta med pinnar framöver, men jag har nu lyckats hitta en ny. Det blir man lycklig av!

1 comment:

Anonymous said...

haha, jag skulle kolla på eniro var du är nånstans, men eniro kan inte hitta dig, o då är det illa =P har du käkat allt än som du fick sponsrat av blå band? imorn ska jag o rasmus till malmö, han råkade säga att han aldrig trampat trampebåt så imorn ska vi trampa i malmös kanal, undrar hur det ska gå haha. ska hälsa från honom förresten, att han skulle gärna vilja ta en helig sen när du kommer hem:) kramar