25 June 2007

42km Båtudden-Fyrudden


Åter igen en underbar dag. Jag tror att Martin för tur med sig. För imorgon lämnar han ewpeditionen och då ska det börja regna. Inte lite regn heller, prognosen säger att det kan komma 100mm under morgondagen. Men regn hör Svenska sommaren till!

Idag blev jag ompaddlad av Peter som var påväg åt samma mål. Han såg mycket rutinerad ut och det var kul att växla några ord med en som paddlat samma väg.

Strax innan dagens stopp träffade vi på en liten motorbåt ute i farleden. I båten satt en hel familj och det luktade kajak intresse lång väg. Efter en del ordväxling och goda råd om framtida vägval skildes vi åt.

Nu ska vi vattentäta all utrustning inför nattens ösregn! Där ser ni förresten Martin till vänster. Jag tycker att jag blivit lite rundare i ansiktet. Men det är nog min prydligt fylliga expeditionsmustach som gör det, eller alla kakor...

3 comments:

Anonymous said...

Hej Jon!

It seems that you´re really trying to catch us, travelling so fast!

We are in Oxelösund today, probably staying tomorrow, as there is a gale warning for tomorrow afternoon.

Have a good time and let us know if you´re passing Oxelösund.

Best regards,
Jörg + Steffi

elisabeth said...

du har i alla fall fått mera hår på huvet =)

Anonymous said...

som du ser ut! haha! hur är det med Tuva då? funkar alla grejer som dom ska o så? hoppas du blir inbjuden till nåt mysigt ställe ikväll om det ska regna. eller förresten, hoppas att du inte blir det för det är ganska mysigt o ligga i tältet när det regnar o då uppskattar man värmer mer sen:) hoppas att din kropp mår lika bra som den gjorde innan du åkte, för det är inte alls kul o ha ont o så. nu ska jag hoppa studsmatta, så kram på dig!