07 June 2007

Lite omväxling skulle förnya


Jag har nästan glömt bort hur medvind känns... Rigtigt så illa är det väl inte, men idag har det blåst ordentligt. Jag fick min sovmorgon så dagen börjad lugnt och skönt. Paddlingen gick som sagt i motvind åt nordost och efter passage av ett större skjutfält nådde jag tillslut Kåseberga. Här friskade vinden i och jag bestämde att gå iland. Jag var trottsallt bara ett stenkast ifrån Ale stenar, en välkänd fornlämning och jag såg ett ypperligt tillfälle att förkovra mig. Dessutom uäntar nu en ledig dag, lillebror tar studenten imorgon och det får man inte missa. Så jag nöjde mig med en kort distans. Jag har nu på kvällen haft tillgång till dator och jag blir djupt rörd över hur många som intresserar sig för min resa. Det betyder väldigt mycket för mig jag kan inte säga det tillräckligt. Vi hörs imorgon!

1 comment:

Lasse said...

Det är bra att du hinner med lite kultur under resan oxå! Eftersom du förmodligen inte hinner till Blekinge under helgen så får vi väl mötas nere i Skåne istället. Om du ser en röd och en gul kajak (skånes färger) tillsammans kan det vara "sjöräddningen" igen...haha! // Lasse