27 June 2007

Arkesund 20km


Jag vankade vid 08 utsövd. Frukosten intogs på bryggan vid St Annas kajakuthyrning. Jag trivdes där. Inte bara för att människorna var supertrevliga och likasinnade, eller av det faktum att jag blev bjuden på mat i gårkväll (vilket ifs. inte är helt fel och som dessutom var alldeles utsökt). Nej, den största annledningen var nog att stället drivs med passion och med en filosofi som jag verkligen känner starkt för! Jag har sagt det förr och säger det igen. Ibland är det svårt att dra vidare. Man har helt enkelt hittat rätt.

Tillbaka till dagens händelser. Peter damp in efter frukosten. Han skulle handla. Vi han därefter med en snabb kopp kaffe och en tidningsintervju innan avfärd. Jag lät Peter gå iväg före mig. Det kändes bäst så.

Jag tog förväl och gav mig av. Paddlingen var till en början blåsig och hård. Därefter behaglig. Jag landade slutligen i Arkersund. Här liggeq jag nu. Redo för nya strapatser imorgon.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Jon.
Kul att läsa om din resa runt Sveriges kust. Om du passerar Sandhamnstrakten till helgen kanske vi stöter på varandra. Vi är ett gäng gamla kustjägare som skall genomföra en distanspaddling under helgen.
Vi är 16 st i 2-mans kajaker som beger oss ut från Berga på fredag morgon.
Jag hoppas att vädret blir bättre till helgen än vad det var ikväll. Jag och min kompis Nisse var ute och körde mellan Råå och Sundvik tur o retur. Vindmätaren vid RHSS visade 15 m/s, så vågorna tornade snabbt upp sig. Du vet ju av egen erfarenhet hur gropigt det kan vara på sundet. Vår Klepperkajak är som tur är i det närmaste omöjlig att välta med. Vi hade inte haft chans ikväll i din kajak.

Lycka till i fortsättningen

Hasse

Anonymous said...

Tjena Jon!
Kul att du tog dig till Arkösund, vi var ute på en kort tur i kajakerna innan vi också sa hej då till Tyreslöt. Därefter tog vi oss till ett hotell i Norrköping för lite shopping. Nu har vi landad hemma i Eskilstuna i soffan. Vi kommer att följa ditt fortsatta äventyr med spänning. "Målet är ingenting vägen är allt tralalala"

Kram Jens o Martina