13 June 2007

Bökevik 39 km


Jag var seg i morse. Vet inte rigtigt vad det berodde på men jag antar att överfarten mellan Hörvik-Karlshamn spökade. Jag hade hoppats på bra väder men min önskan slog bara delvis in. Det blåste ganska mycket vid starten så jag valde att gå runt i viken. Jag var fast besluten men efter att ha paddlat ca 1 timme i motvintd (omväg dessutom) vände jag tuva mot Karlshamn. Det blev en mycket blöt, guppig och blåsig passage, men jag tjänade en massa. Därefter gick paddlingen i medvind österut utan bekymmer! På kvällen träffade jag Kerstin och Bengt. Det bjöds på middag och en dusch samt trevligt sällskap. Nu luktar jag gott och ska snart sova!

2 comments:

Anonymous said...

Hej Jon,

Mina föräldrar (kerstin och Bengt som du träffade i Bökevik)berättade om ditt äventyr så nu har du publik utomlands också, eftersom jag bor i USA.

Lycka till med din strapatser, hoppas att allting kommer att gå bra och att du når ditt mål enligt planerna.

Bosse

Anonymous said...

Hej Jon, vi hälsade på Bengt och Kerstin i Bökevik 29/7. Vi (Lennart, Lisa, Börje och IngMarie) är släktingar från Stockholm och vi fick höra om dina strapatser att paddla till Haparanda. Hoppas att det går bra. Alla hälsar. Lycka till!