29 June 2007

Risö-Torö 43km


Idag har det hänt grejjer! Jag vaknade vid 6 och kom iväg i normal tid. Jag visste att det skulle blåsa. Vinden kom från väst ca 9 m/s redan på morgonen. Jag var lite tveksam till att ge mig iväg men eftersom vinden låg i ryggen bestämde jag mig för att köra.

Det gick undan i början. Kanske lite för fort, för efter en timme när jag borde vara vid stendörren var jag vilse. Det där ordnade sig tillslut och när jag lämnade passagen bakom mig fick jag syn på något bekant. Det var Steffi och Jörg, Tyskarna från Torhamn. Dom halade seglen och det bjöds på kaffe. Ett kärt återseende!

Därefter fortsatte paddlingen österut. En del exponerade passager var mycket intressanta. Och strax innan dagens mål kunde siktas,kastades jag mer eller mindre ofrivilligt upp på en stenig strand. Jag blev både förvånad och imponerad av vågornas kraft. Fick senare veta att det var en av sveriges mest populära vågsurfing stränder. Inte konstigt att det gick stora vågor

3 comments:

Anonymous said...

Gott jobbat Jon!
Följer dina bravader med ett visst uns av avundsjuka! :-)
Inte någon gång har du skrivit/uttryckt något negativt, (om det inte varit befogat!)
Lycka till på resten av färden!

Anonymous said...

men du, vad hette playan då? kram

Anonymous said...

Hej Jon.... jag sa att det var en av stockholms populäraste vågsurfing stränder... ville bara säga det... Liza på muskö