05 June 2007

Smygehuk 28km


En skön dag med en del slit. Paddlingen startade vid 6 tiden i svag ostlig vind. Efter en timme öppnade sig himmlen och tuva och jag fick oss en välbehövlig dush.

Utanför Trelleborg mötte jag Jim, en man som andas paddling. Han kan beskrivas med 1000 ord, men jag tycker att det faktum att han paddlat runt sverige snart 8 gånger vittnar om hans personlighet. Jim är för mig en enorm inspirationskälla och det var super kul att träffa honom. Annars har dagen bland annat bjudit på ett besök i sveriges sydligaste landfyr och hamburger lunch. Känns som om man måste bli bättre på att äta nyttigare för att orka mer.

3 comments:

Lasse said...

Hej igen..nu är jag tillbaka efter en lång övning med mycket flygande. Bra kämpat på västkusten och att du har fin sträcka framför dig...Skåne och Blekinge alltså! Kul att du tog "påhälsningen" med helikoptern positivt. Det blev tyvärr inte fler gånger innan du var framme i Råå. Om du har möjlighet så kolla in bilderna på www.aquatracks.blogspot.com Ha det gott så ska jag försöka hänga med i ditt tempo om ett par dagar. // Lasse

Anonymous said...

vet du vad det bästa med smygehuk är Jon? inte det här med att det är sveriges sydligaste punkt, utan att dom har en glasskiosk med glutenfria strutar! det du! :D o det här med o äta nyttigare så du blir lite piggare, ta en banan:) kramar

Anonymous said...

Hej Jon, pratade nyss med Eva och hon berättade om din resa. Mattias nämnde det här i våras, men jag hade svårt för att tro det.
Vilket äventyr du har framför dig!
Vi håller tummarna för att allt ska gå bra, hör av dig när du närmar dig Umeå (det är väl ett tag kvar;))så kan vi ses!
Kramar och lycka till!
/fam. Nilsson