03 June 2007

Back on track!


Tillbaka med tuva! En skön vilodag läggs nu till handlingarna. Dagen startade vid human tid (10) jag blev avvinkad av hela familjen, moster Ann, mormor morfar och Bengt. Det kändes lite högtidligt! Dagens paddling genomfördes i lagom stark ostlig vind. Detta gjorde passagen av lundabukten intressant, det kändes som om jag aldrig skulle komma fram. Jag nådde tillslut barsebäck och träffade här 2 likasinnade som erbjöd sovplats. Det är roligt att träffa andra kajakintresserade. Jag har förresten sett ett livs levande golfproffs idag, fick jag veta i efterhand. Nu är det läggdax!

2 comments:

Anonymous said...

Hej Jon!
Kul att kunna erbjuda dig nattlogi efter dagens slit, själv är jag lite avundsjuk på dig med allt vad du har framför dig. Golfproffset du träffade var ingen mindre än Henrik Stensson som ligger femma på världsrankingen. Lycka till på turen, jag kommer att följa dig.
Hälsn Christina och Jan-Erik i Barsebäckshamn

Anonymous said...

Fint att du e´på G igen. Hoppas att du låg i tält, som man ska, och inte hemma hos morsan, för då är ju turen pajad...
Lycka till jag följer dig så gott jag kan.
Lite problem får du nog räkna med på Skånes södra kust och även när du passerar Sandhammaren.
Jag håller tummarna och lycka till
Late