14 June 2007

Tjurkö 31 km


En mycket händelserik dag som fick en blåsig start. Vinden låg västlig och allt gick bra. Jag paddlade djupare in i Blekinge skärgård och efter 40 min. stannade jag till för att kolla kartan. Plötsligt hör jag någon säga hej. Bredvid mig satt Lasse i sin röda kajak. Lasse minns ni kanske sen innan. Han var ytbärgaren i helikoptern vid Torekov. Lasse följde mig en bit och överlämnade därefter bilderna från första mötet samt en liten påse godis, båda mycket uppskattade. Därefter skildes vi åt. Jag funderade länge efteråt och kom fram till att det kändes märkligt att han kände till det mesta om min resa. Bloggande är häftigt! Jag fick utöver bilderna ett divisionsmärke som jag numera stolt bär på Tuva. Mötet betydde väldigt mycket för mig. (Hoppas att jag får komma till flotiljen och hälsa på). Jag vill dessutom önska lyckatill åt Lasse som ska cykla Vättern runt i helgen. Hoppas att dom får bra väder. Oj... Vad hände mer under dagen? Jo vinden ökade och blåste väst ca 11-12m/s. Detta gjorde att jag fick avbryta paddlingen tidigare än beräknat. Ikväll har jag avnjutit snabbmackaroner och korv. Jag fick även idag mycket trevligt sällskap till maten. Och en underbar utsikt över Karlskrona som man inte får glömma.

2 comments:

Anonymous said...

Vinka till Kungsholmen och hälsa från mig :-)

Anonymous said...

Efter att ha varit inne och läst vad Lasse skrev om ert möte, på sin sida, så fick jag en association av Nils Holgerssons underbara resa! Det måste vara något liknande du är ute på, just med alla dessa möten. Nästan så man blir lite avundsjuk.....nä inte på paddlandet, men projektet som sådant.....Fast å andra sidan så är vi ju med, utan att anstränga oss ! :-)) Kim