12 June 2007

Singel igen... (Hörvik 33km)


Åter igen en skön sommardag averkad. 33 km blev det idag. Måste börja paddla längre. Viktor beslöt sig för att bryta redan i förmiddags. Sölvesborg är hans andra hem, eller tredje efter lund, hur som hellst kunde jag tryggt lämna honnom där. Jag drog vidare och hamnade så småningom i Hörvik. Vid landningen såg jag att stora delar av byns befolkning stod nere vid stranden. -Coolt, en välkomst kommite. Tänkte jag. Men jag hade fel och efter vidare undersökning visade det sig att det alla spanade efter var ett stort fartyg som gått på grund strax här utanför. Ni ser det nog på bilden. Stackars kapten... (Tack förresten för engelska lektionen, nu vet jag vad jag ska säga om någon tysk frågar) Och Lasse! Nu är jag snart i dina vatten!

2 comments:

Anonymous said...

Tjenare Jon!!
Gu va du gåann... =)
Va skönt att du har haft lite sällskap.
Måste ju kännas ensamt ibland kan jag tänka.
Vi ses väl om några veckor...
Be safe!
// Mattias

Anonymous said...

Jag tycker att 33 km låter jäääätte låånnggt, men det är klart ska du upp till Happis så får du nog ta i lite till:). / Andrea