28 June 2007

Arkösund-risö 42km


Det tog emot att kräla sig ur sovsäcken i morse. Jag hade lyckats torktummla den igår, så jag sov som en prins.


Paddlingen har gått väldigt bra idag. Jag känner mig pigg i kroppen och har lagt upp lite nya rutiner. Tog en smal vasskantrad kanal ut från Arkösund i morse. Trodde att jag sparade tid men det var nog marginellt. Paddlade över bråviken i ökande vind. Valde att gå långt österut och fick sen medvind mot Oxölesund. Knepigast idag var sista milen. Himmlen mörknade och det blåste upp. Jag fick kämpa lite mot vågorna, men det var bara kul!

Jag fick syn på en väldigt vackert belägen tältplats som jag siktade in mig på nu ikväll. Den var tydligen privatägd men det gick bra att slå upp tältet ändån...

Men familjen på tomten föreslog gäststugan. Så här ligger jag nu, mätt och belåten och om jag var prins igår, mår jag som en kung idag. Meningen var att jag skulle visa en bild på den utsökt tillagade maten som johan kockat ihop, men på något sätt försvann den. Jag väljer istället att visa 3 'extramammor' som jag träffade i middags.


Östkusten är även den full av underbara människor!

3 comments:

Anonymous said...

Det var väl det jag visste att kusten har trevliga människor, oavsett vilken del det gäller!
:-)Kim

Anonymous said...

Jon! man får faktiskt inte torktumla! visste inte du, att det släpper ut en massa koldioxidutsläpp, helt i onödan? fast jag förstår dig, det är ju skönt o ha en fräsch sovsäck. men nu är det ju så, att som medlem i greenpeace ber jag dig snällt o inte torktumla mer:) tack! har du fått nån god glass på sistonde? kram kram

Rasmus Törnqvist said...

Yo d00d!

Rasmus här. Vi tröttnade på att långfärdspaddla i Kalmar och har nu kommit hem till skåneland igen där vi för närvarande frossar i teknik och mjuka madrasser. Härligt att se att du kämpar vidare och tuggar i dig ostkusten i allt annat än småportioner. Roligt att dessutom se att GP-folk penetrerat även din bekantskapsskara. (även om jag älskar både min torktumlare och allt vad elektricitet heter. Grön el FTW!)

Rock on
/Rasmus