19 May 2007

2 dagar slit = 50km


Jag skulle vilja be den som satte på vinden, att stänga av den igen... Vi (jag, marcus och vår nya vän martin) fick under gårdagens paddling känna på vad motvind betyder. Efter en skön frukost sjösatte vi kajakerna vid 08. Det började lungt och rofyllt med lätt medvind. 6,5 timme senare avslutas dagen med en (enligt marcus) kamp på liv och död... En kamp mot vind och vågor. Vi belönade oss själva med pizza i tältet. Skönt efter allt slit. (Vi befann oss i svanesund). Från svanesund tog jag och marcus oss i morse. Även idag bjöds det på vindstyrkor av högre klass, och vi fick söka skydd i ett par hamnar påvägen. Nu ligger vi nerbäddade utanför Stenungsund, nöjda med dagens distans med tanke på vinden. Imorgon ska jag kanske kosta på mig en dusch. Den 3:e på två veckor isåfall. Vi får se, man har nästan vant sig vid lukten. Imorgon är också marcus sista dag. Det har varit en mycket rolig vecka och det blir tomt utan honom. Det blev långt det här... Godnatt

2 comments:

Anonymous said...

Bra gjort med tanke på vinden. Jag trodde att ni låg och vilade i tältet . Kämpa på, men spara lite på krafterna tills det blir bättre läge.
Ett litet råd om maten, köp risgrynsgröt i korvförpackning, som du biter hål på och suger i dig då och då under paddlinen, så räcker krafterna längre.

Anonymous said...

tjena jon

tycker det var bra jobbat att ta er till stenungsund igår....förmodar att ni passade på att paddla lite efter kl 4-5 när det mojnade....hör av dig när du närmar dig götet.