17 May 2007

I Ivarsons sommaridyll i Dragsmark, hamnade vi.

Vi kom iväg idag också! Men sen tog det stopp igen.... Uppskattningsvis har vi nog paddlat 10km nu. Vårt landsrick idag blev enormt lyckat. Bohuslän måste ha världens trevligaste människor. Nu sitter jag och Marcus hemma hos familjen Ivarson i deras sommarstuga och dricker kaffe! Vi har tillockmed lyckats hitta en likasinnad, en kajakpaddlare från Göteborg (jag ska försöka övertala honom att följa oss en bit imorgon, men han vet ingt än..). Vi har blivit inkvarterade i familjens båthus och får, som det ser ut nu "rida ut stormen" tills imorgon bitti. Morgondagen lovar bra väder och förhoppningsvis stämmer prognosen. Gårdagens pövningar i hård sjö har satt ina spår och kroppen känns lite slö, Marcus däremot är nöjd och känner att han har större kontroll idag (min teori om inlärning stämmer nog). Dagens paddling bjöd på både lungt och gropigt vatten, mot och medvind. Något för alla smaker!

2 comments:

Anonymous said...

Ni har tur ni, framför allt du, Jon, som oftast hittar personer att sova hos ^^, men dt ju skönt nu när Markus också e med. lycka till med vidare paddling . Simon från uv-rugbyn

Anonymous said...

Du Jon, tror du fortfarande på dina 80 dagar? jag tror det blir några fler, för ni verkar inte komma så långt. visste du att Rasmus är en snäll fegis? ja jösses, jag ska berätta på måndag. ha det najs! kram