21 May 2007

Haha! 43km äntligen rör det på sig!


Godkväll! Nu ligger jag i en varm säng med lakan och kudde, nyduschad och luktfri. Jag mår som en prins och behandlas som en, av mina värdar i Nolviks kile. Jag börjar nästan få dåligt samvete över hur bra man kan ha det. Det är lite som Timon säger i lejonkungen "hakuna matata"- inga bekymmer. Men jag är faktiskt helt ärlig när jag säger att det ligger en hel dags slit bakom resan hit. Jag vaknade 04:30 (jepp Kim tidigt är bra;) ) där efter följde 10 timmar seg paddling på ett regnruskigt hav. Men som man säger efter regn kommer solsken och enligt prognosen ska jag få möjlighet att bättra på brännan imorgon. Jag hoppas på att jag kommer förbi gbg under morgondagen. Jag vill slutligen tillägga att jag idag har ätit mitt livs godaste rabarb-kaka. Och att domdär konstiga godisarna och den finska läsken gjorde att jag orkade hela vägen fram idag!

2 comments:

Anonymous said...

Härligt Jon att det "lossnat" lite, och att vädergudarna ser ut att börja bli på din sida. Fast det verkar ju vara rätt friska vindar ett par dar framöver....Nu lämnar du Bohuslän och jag hoppas verkligen att du blir väl omhändertagen även i dom andra landskapen! Det är jag ganska övertygad om! Synd att du bara passerar Göteborg, men du får göra stan landvägen istället!
"Keep up the good paddling":-)Kim

Anonymous said...

Det må hända att du känner dig som en prins, men det krävs lite mer än så för o bli en =P hörs ikväll! *skickar några solstrålar till dig* :)