16 May 2007

Nästan för spännande... (Ca 30 km paddlat)


Ahhaa.. Hör jag mig själv säga till fiskaren i den lilla hamnen, då han just förklarat att vi inte alls låg skeppsbrutna på Grötön. Det visade sig att jag gjort en liten navigationsmiss som fick till följd att vi paddlat 3km i ett exponerat och mycket gropigt skagerak. Marcus var under överfarten övertygad om att slutet var nära samtidigt som jag hävdade att hårt väder är nyttigt för inlärningskurvan. Jag trodde aldrig att vi skulle komma ifrån dendär lilla ön i våra kajajer, marcus hade säkert fått nog, men fiskarens goda nyheter bet på honom och iväg kom vi. Hela vägen till lysekil. Och där ligger vi nu. Trötta men nöjda! Förresten så blir man väldigt kissnödig av allt vattenskvalp när man tältar på stränder. Snart är vi nära GBG!

2 comments:

Anonymous said...

Namnförslaget från mig lyder så här, Tuva fick sitt namn från en indianbok där tuva nasavi betydde universums centrum, så varför inte döpa din paddel till Nasavi!!!
Eftersom paddeln har en väldigt central plats för dig just nu.
Anna

Anonymous said...

du ska inte snacka med oss om kissnödig! mamma har anlagt en damm just utanför mitt fönster, o i den har hon satt en fontän. så när man ligger där på kvällen o ska sova, hör man den sablans fontänen o måste gå på toa. igen! hon vägrar ta bort den. ja, det är klart, det är ju inte hon som blir kissnödig. o du, nu när du har sällskap, om du fryser om dina små fossingar vet du ju hur du ska värma dom:) i armhålan! haha. kram kram