10 May 2007

Torsdag 10/5

Idag passade jag på att sova lite längre, eftersom jag visste att vädret inte skulle tillåta mig att passera Tjurpannan. Tjurpannan som är en av dem farligaste passagerna på hela turen som ligger strax söder om Havsstenssund som blev målet för dagen. Förhoppningsvis kommer jag härifrån imorgon bitti och kan komma vidare ner till Grebbestad. Inatt sover jag i en vänlig herres trädgård, bara 20 m från hamnen där jag lämnat Tuva för natten. Jag har idag även hunnit med ett besök i en liten matbutik där jag kunde köpa lite proviant och "motivationshöjare".

(Jag har ingen möjlighet att kolla min mail från telefonen, men era kommentarer på bloggen läser jag dagligen och dem gör resan så mycket lättare. Min bror läser e-posten för mig då och då dock)

6 comments:

Danmark said...

Du missar poängen Jon!
Jag har inte hört något om några brudar än!

Anonymous said...

Man är ingen brudmagnet precis, då man är ute och paddlar. jag hade en kvinnlig gräsand som fattade tycke för mig, på ön där jag bodde igår. Jag hoppas att Blekinge skärgård fortfarande gäller/Jon

Anonymous said...

Kämpa på. Antar att dagens väder varierat.. Jag stod på färjan mellan Hamburgsund-Hamburgö när du passerade nyss.. Människor som du inspirerar. Ska ta en joggingtur nu.Mvh Heléne

Anonymous said...

shit va coolt att paddla kajak runt sverige:D
nått man skulle gjort...men jag får nog vänta ett tag...e trots allt bara 15 så har ju skolan o så skulle man ju helst haft nån man känner med sejj(+att jag inte kan paddla kajak:P) +i kanten för sånna som dejj:D
puss//My

Anonymous said...

Bra jobbat/kämpat Jon! Vi hoppas att du får se lite solsken där du nu är. Resö är vackert,ön du ser från hamnen är Vattenholmen, en underbar liten ö där vi har tillbringat två somrar. Du är fantastisk och så som vi känner dig tror vi du fixar hela projektet. En tröst i kylan, myggen håller sig på avstånd.
Du ska ha en fortsatt bra paddeltur! säger Sten & Gunilla

Danmark said...

ja. blekinge är på
du får ta å göra en tydlig markering när du passerar hbg så man kan vara där å kolla läget.