29 May 2007

Ojojoj


Igår paddlade jag långt. Mätaren stannade på ca 70 km. Falkenberg-Båstad. Dagen bjöd på lätt medvind och humörsvängningar som heter duga. En skata hade under natten, stulit min frukost så magen var mer eller mindre tom till en börjam. Det är bevisat svårt att hålla motivationen uppe med låg blodsockerhalt. Jag han med en sväng innom livräddarskolan i tylösand också. Där satt en massa hårda grabbar och åt, jag kände att jag inte hade så mycket att komma med där. Idag sitter jag i Torekov. Jag har fått slå upp tältet hos en bekant till mamma, tur det för här råder tältförbud annars. Paddlingen hit från Båstad var bitvis hårig. Att passera Hovs hallar i 14m/s nordlig vind rekomenderas ej

3 comments:

mats said...

hej jon
tuff resa verka det som. Vi täffades vi Macdonalds i Laholm igår. När kommer du till hbg? och var landstiger du? och ca tid?
ha det bra paddla lugnt Mats Lisa Tage från Hbg

Anonymous said...

Hej Jon. Jag hoppas du har det bra och kommer att fullfölja din resa. Kul att du håller oss uppdaterade. Hur lyckades skatan sno din frukost? Kramar från Paris/ Anna

Anonymous said...

HEJA JON!
Vilken lång paddling det blev idag!
Och utan mat i mat i magen.
Tur att "donkan" finns när skatorna är framme o tjuvar ens mat.
Kram på dej!/ Jessica