20 May 2007

Här är mitt sovrum!


Nu har Marcus lämnat mig. Det har varit en störtskön vecka! Men nu drar äventyret vidare. Jag har haft semester idag eftersom vi väntat på marcus skjuts. Jag har lyckats duscha och luktar nog inte fullt så illa längre. Jag tänkte att jag skulle skicka med en livebild så här ser ni mig i skrivandets stund i tältet. Jag börjar nog få lite skrivkramp och kom på att det skulle vara roligt att veta vad ni vil läsa om! Så snälla, skriv om era funderingar, hur konstiga dom än må vara! Vad vill ni se bilder på? Vad saknar ni i bloggen? Berätta! Så ska jag tillgodose er! Vi hörs i morgon! Jag är förresten kvar i Stenungsund.

7 comments:

Anonymous said...

Hallå mannen!

Tack för en underbar vecka skulle ringa dig men få inte igång min mobil oväntat! Allt gick bra hem och ser fram emot att se och höra dig plocka mil efter mil!
kommer du iväg på morgonen i morgon så har du 0 m/s ett tag fram till kl 3 vad jag set!

mvh

Marcus

Anonymous said...

Hej Jon, antar att det inte dykt upp nån extra mamma med kudde o örngott! Men förhoppningsvis så finns det fler sådana under din resa. Vädret tycks ju inte vara på din sida riktigt, så jag väntar på rapport om fiskelycka....Ta vara på stiltjen tidiga mornar och sena eftermiddagar, så får du köra siesta däremellan. Vi kommer alla att följa din färd med största intresse och hoppas att alla Sveriges kustbefolkningar är "världens snällaste" inte bara dom i Bohuslän :-))Kanske på sin plats med en utmanig till alla efter Sveriges kust, håll utkik efter Jon o Tuva och ta väl hand om honom ! Goa ungdomar kan vi inte få för mycket av......
God tur hälsar Kim "från Dragsmark".

Anonymous said...

Nytvättad t shirt oxå!

tuvaochjag said...

Hej Kim! (och alla i andra i dragsmark)TAck än en gång för en revlig vistelse! Jag kom vidare idag, mycket tack vare ditt råd. Jag gick upp tidigt och utnytjade nollvinden och kom på så sätt en bra bit på min resa ( för att vara exakt ner till nolviks kil). Här har jag åter igen sett bevis på att bohuslän har väe´rldens trevligaste människor! Jag har inte provat fisket men jag lovar att det kommer. Horngäddan hoppar i vattnet så fisk finns det!

HA det gott Kim och hälsa familjen!
mvh Jon

Anonymous said...

Jag är lite nyfiken på vilka du träffar på din resa. Och vad du tänker på för att fördriva dina långa timmar till havs, även vad du hittar på på land, typ sightseeing och dyl.
anna kson ingers

otto said...

Goddagens

Hemma efter en veckas semester på Mallis har jag inte kunnat skicka några meddelande men som sagt nu är vi tillbaka. Vad jag mest undrar över är om det hittills blev som som du hade tänkte dig? Du har rimligtvis inte tänkt på något annat under de seanste månaderna..OK en sak till då men annars borde ju resan ha upptagit all vaken tid. Hur blev det med
ensamheten, tältlivet, äventyret, upplevelserna i förhållande till vad du trott. Skriv och berätta!

Otto

elisabeth said...

haha, ser ut som om du skaffat dej en vacker liten bäverbränna =P av solglasögon?

kramkramkram