24 May 2007

Kullavik - västra hagen 16 km

Jag får inte rätt på telefonen och kan därför inte uppdatera bloggen på vanligt sätt. Igår blåste det kraftigt från väster och jag bestämde mig snabbt för att ställa in paddlingen. Tommy en kompis från helsingborg kom hit och hälsade på på dagen. Vi åkte in till göteborg och hade en mycket trevlig fridag. Idag däremot var en annan femma. Jag hade dumt nog redan igår bestämt mig för att paddla och gav mig ut i vindar på upp mot 13 sekundmeter. Det gick bra till en början men efter cs 2 timmars paddling vaknade sjön till liv och dyningar på 3-4 meter började kasta mig hit och dit. Det tog inte lång tid innan jag blev sjösjuk och började febrilt leta efter en nödhamn. Efter cs 30 minuters kämpande landade jag säkert på en strand där jag övervägde mina alternativ. Kom snabbt fram till att det blåste för mycket för att fortsätta. Jag gled försiktigt in i närmaste hamn. En onödigt spännande start på dagen men jag hade trots allt förflyttat mig en liten sträcka. Väl på land vände oturen åter igen och jag träffade paret Westman. Blev bjuden på ärtsoppa och pannkakor. Stort tack. Familjen Ivarsson + Anna, nu vet ni min position. (Psykning undanbedes) :P
// Jon

4 comments:

Anonymous said...

Jalla Jalla Jonisch
sorry med det dåliga vädret.
Kul att veta var du är.
Ha det
anna

Anonymous said...

Envis som vanligt Jon ;-) Grymt skoj att följa din resa här. Jag får väl ta och damma av min kajak nu snart. Så kanske vi ses när du paddlar förbi i sundet. Ta hand om dig och fortsätt blogga! :]

Danmark said...

Jag har min sista tenta den 7e och ska på studenter den 8e så jag tänkte kanske komma å sluta upp med dig den 10e typ. Sen börjar jag jobba 16e.
funderade på att smöra för Marcus och låna/hyra hans kajak. Vad tror du om det?

Anonymous said...

Vadå psykning!! Skulle väl aldrig komma på en sån idé...Mer än i positiv anda förståss :-)Hoppas du får ordning på din axel så att det inte blir alltför stora avbräck. Eländigt att det skall fortsätta blåsa så, det finns väl inte så mycket att gömma sig bakom där du är nu? Ha det gott //Kim