11 May 2007

Fredan den 11/5 - 28 km paddlat

Jag vaknade kl 4 i morse och kände en viss oro för dagens passage av Tjurpannan. Jag svepte en korv med risgrynsgröt för att fylla på energidepåerna. Och precis när jag skulle ge mig av, blev jag inbjuden på en andra frukost hos paret Hansson. (det var deras trädgård jag bodde i inatt.) Jag skösatte Tuva vid sjutiden, och paddlade mot Tjurpannan. Passagen gick som en dans på ett nästintill spegelblankt hav. Jag bestämde mig för att luncha på fjällbacken och gled helt sonika in i hamnen för att dra i mig ett par skink-ost mackor. Men stället hade en överklass-känsla och jag kände mig mer som en luffare än som en äventyrare. Så jag drog vidare till ett litet ställe som heter Hamburgsund, där jag tänker spendera natten. Hamburgsund är ett vackert ställe och jag passade på att spana in stans centrum. Där träffade jag en trevlig frisör som lät mig ladda mobilen i hans salong. Imorgon väntar nya äventyr!

Jag kom också på ett bra tidsfördriv, att försöka torka tält i ösregn :)

3 comments:

rompa said...

Hej Jon! Hade jag varit som dig så hade jag slängt ut ett bottenmete med en pingla på toppen av spöt, det både fyller tiden och magen om man har tur! Annars så kan man ju alltid segelflyga det tar också en massa tid, man gan paddla med en halv paddel då får man med problem med att tiden ska räcka till. och du en sak till njut av den tid du har den kommer aldrig tillbaka.

kämpa på

Rompa Ls 8 Killer

otto said...

Där ser du...att oroa sig för "tjuren" helt i onödan och så visar det sig att den är snällare än tjuren "Ferdinand".

Kör hårt.

Otto

elisabeth said...

hej jonen!
snart, snart, snart ska jag ringa dej....
har så mkt nu =( jobb 7h i tisdags, 12h onsdag, 6h tors, 12h idag. hinner inte med så mkt annat. men va å fikade med ellen igår, va grymt trevligt.
det har blåst lite sådär lagom mycket på oss, så det rör sig lite men man inte tycker det är jobbigt. så jag hoppas du har haft medvind.

kram, vi hörs!