30 May 2007

Tält haveri!


Hej! Idag blåer det en hfl del, och det är utfarad stormvarning för skälderviken, jag håller med andra ord, låg profil. (Inblåst). Jag befinner mig mellan torekov och vejbystrand. För att svara på frågan om när jag beräknas passera helsingborg, så om bara vädret tillåter borde det bli lördag eller söndag runt 5 tiden. Jag siktar på att landa på Råå bakom sjöfarts museet. Men som pagt, det vill till att vädret blir bättre. Jag meddelar på kvällen innan. Nu till tälthaveriet. Jag vaknade runt 02 tiden av en hög smäll. Jag trodde att det var någon som skulle förstöra för mig. Men i morse när jag vaknade såg jag att en av tältpinnarna gått av på mitten. Pinnen är nu provisoriskt lagad.

1 comment:

Lasse said...

Hejsan!

Har följt din färd sedan du startade i Svinesund. Jag och tjejen har planerat i ett år att genomföra HBB 2008, och vi blir riktigt inspirerade av ditt skrivande. Vi tänkte haka på dig en sträcka när du kommer till blekingekusten. Om du undrar vem som satt i dörren i helikoptern idag så var det jag. Jag har lite bilder på dig och Tuva från luften. Kul att få se dig och att du hade det bra bakom det lilla huset. Jag återkommer med bilderna på min egna blogg... http://aquatracks.blogspot.com. Paddla försiktigt över Skälderviken och jag flyger nog ut och letar efter dig fler gånger. // Lasse